به گزارش "ورزش سه"، بهترین و هیجان‌انگیزترین ال‌کلاسیکوهای تاریخ را در دوران حضور پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو روی نیمکت بارسا و رئال شاهد بودیم. بین سال های 2010 تا 2012 ال کلاسیکوها در سطحی دیگر از جذابیت و تنش برگزار می شد. رقابت بین مورینیو و پپ سپس به لیگ برتر کشید زمانی که پپ هدایت سیتی را قبول کرد و مورینیو نیز مربی منچستریونایتد شد. حالا اما مورینیو در آاس رم مربیگری می کند ولی پپ همچنان روی نیمکت سیتی حضور دارد.

 

مورینیو که پنجشنبه شب توانست تیمش را به فینال لیگ کنفرانس برساند، در پایان بازی به پیروزی رئال برابر سیتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اشاره کرد و گفت که قلبش همیشه با رئال است و دوست دارد کارلو آنچلوتی با کهکشانی ها در فینال لیگ قهرمانان بر لیورپول پیروز شود. مورینیو از حذف منچسترسیتی به دست رئال بسیار خوشحال بود.

 

پپ گواردیولا اما در نشست خبری بازی با نیوکاسل وقتی با سوالی در مورد هزینه یک میلیارد یورویی سیتی برای کسب قهرمانی چپمپیونزلیگ روبرو شد، فرصت را برای کنایه زدن به مورینیو غنیمت شمرد و پاسخ داد:« برای من مساله پول نیست و هوادران سیتی نیز این را درک می کنند. به آاس رم نگاه کنید که این همه هزینه کرده ولی حتی سهمیه لیگ قهرمانان را نیز به دست نیاوردند.»